Ride in Afogados da Ingazeira – Serra da Matinha (51 km)

A small group of cyclists friends met for an adventure in the Holy Week.

On April 3, we traveled to the Afogados da Ingazeira, in the countryside of Pernambuco. There, in the late afternoon, we made a little tour with our bicycles to know the Dam Brotas in the famous Pajeú River. Then we go through the downtown and back to the hotel.

On 4 April, we met with the bikers of Afogados da Ingazeira and of the nearby town of Sertânia in the central square of Afogados. We biked for rural roads in the area and we went to know the Serra da Matinha, a chain of rocky hills surrounded by woods.

Then we had a lunch at the home of Dona Ana, next to the Serra. She prepared a lunch to us with party rice, beans, chicken, couscous, salad and passion fruit juice.

After lunch, we went back to Afogados and we finished the day at the hotel pool.

Um pequeno grupo de amigos ciclistas se reuniu para uma aventura na Semana Santa. Paulo, Bagaceira, Águia, Silvinha, Janaína, Fabiana, Ruy, Edson e Lu.

No dia 3 de abril, nós viajamos para Afogados da Ingazeira, no Sertão de Pernambuco. Lá, no final da tarde, fizemos um pequeno passeio com as bicicletas para conhecer a Barragem de Brotas no Rio Pajeú. Depois, nós passamos pelo centro da cidade e voltamos para o hotel.

No dia 4 de abril, nós nos encontramos com os ciclistas de Afogados da Ingazeira e da cidade vizinha de Sertânia na praça central da cidade. Nós pedalamos por estradas rurais da região e fomos conhecer a Serra da Matinha, uma cadeia de montes rochosos cercados de mata. Um lugar belíssimo.

Depois, nós almoçamos na casa de Dona Ana, junto à Serra. Ela preparou um almoço com arroz de festa, feijão, galinha, cuscuz, salada e suco de maracujá.

Depois do almoço, nós voltamos para Afogados e terminamos o dia na piscina do hotel.